Permintaan Tak Dituruti, Willian Ogah Perpanjang Kontrak di Chelsea

Permintaan Tak Dituruti, Willian Ogah Perpanjang Kontrak di Chelsea

London – Willian akui belum tanda-tangani kontrak baru dengan Chelsea sebab timnya itu tidak penuhi permohonannya. Dia ingin dikontrak baru semasa 3 tahun.

Kontrak Willian bersama-sama Chelsea akan habis waktu pertandingan musim ini usai. Sampai sekarang belumlah ada kepastian berkaitan ekstensi kontrak pemain dari Brasi inil.

Willian sebetulnya ingin masih ada Chelsea. Tetapi, persetujuan kontrak antar dianya dengan Chelsea tidak segera menjumpai titik jumpa.

Ini sebab Team London Biru malas penuhi keinginan Willian yang inginkan kontrak baru semasa 3 tahun. Chelsea cuma ingin mengikatnya semasa 2 tahun sebab unsur umur Willian yang sudah mengincak 31 tahun.

Willian sekaligus juga menyanggah info jika dia belum perpanjang kontraknya di Chelsea sebab ada penawaran dari team lain. Bekas pemain Shakhtar Donetsk ini memperjelas siap langsung tanda-tangani kontrak baru di Chelsea seandainya mereka tawarkan kontrak semasa 3 tahun.

Baca Juga : Oezil Dinilai Cuma Buang-buang Uang Arsenal

“Saya telah bicara dengan club beberapa waktu lalu, serta sebelum pertandingan disetop. Chelsea cuma tawarkan saya 2 tahun serta saya minta 3 tahun kontrak.

“Arah saya dalam kontrak selanjutnya ialah tanda-tangani semasa 3 tahun. Jadi, saya belum capai persetujuan dengan Chelsea,” tutur Willian.

“Berikut yang saya meminta pada club, 3 tahun kontrak. Bila Anda memberikan saya itu, saya akan ambil pena serta tanda-tangani kontrak esok. ”

“Ada isu mengenai beberapa team yang kemungkinan tertarik pada saya. Tetapi, untuk sekarang ini, saya belum memperoleh penawaran yang nyata,” tuturnya.

Bila persetujuan kontrak baru tidak segera berlangsung, Willian harus harus tinggalkan Chelsea. Dia akan akhiri dedikasinya semasa tujuh musim di Stamford Bridge semenjak 2013. Manchester United serta Arsenal disebutkan siap memuat Willian.